სოციალური პროექტის ავტორი
|
|||
სახელი, გვარი
|
ხათუნა ჩხუტიაშვილი
|
||
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
|
თბილისი, ისან-სამგორის რაიონი.
|
||
სკოლა
|
სსიპ გოგიტა კიკნაძის სახელობს ქალაქ თბილისის №182-ე საჯარო სკოლა
|
||
პროექტის მონახაზი
|
|||
პროექტის დასახელება
|
|||
‘‘სულის ჩიტი’’
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
მოსწავლეები შეძლებენ
საკუთარი გრძნობებისა და ემოციების აღმოჩენას და მართვას. (როგორც დადებითი,
ასევე-უარყოფითი.)
|
|||
საგანი/საგნები
|
|||
ქართული ენა და ლიტ. ხელოვნება, მუსიკა, ისტ-ი.
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
დაწყებითი
საფეხური, III კლ.
|
|||
პროექტის განხორციელების დრო
|
|||
7 თვე
|
|||
პროექტის საფუძვლები
|
|||
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები[1]
·
საღი მსჯელობა და აღქმა;
·
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკური და
სამართლებრივი საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა.
·
განსხვავებულ როლებსა და პასუხისმგებლობებთან ადაპტაცია;
|
|||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
მოსწავლე შეძლებს მცირე
ზომის
სხვადასხვა
სახისა
და
ჟანრის
თხრობითი
ტექსტების
(ზღაპრის,
ნოველის,
მოთხრობის,
იგავ-არაკის,
წერილის,
ნამდვილი
ამბის...) დამოუკიდებლად წაკითხვასდა
გაგება-გააზრება
ამოიცნობს პერსონაჟების მოქმედებებს,
გრძნობებს,
ემოციებს;
დააკავშირებს
ერთმანეთთან
ექსპლიციტურად
მოცემულ
ფაქტებს,
მოვლენებს,
მოქმედებებს
და
გამოიტანს
სათანადო
დასკვნები;
მოსწავლე შეძლებს ლიტერატურული
ტექსტის
მიმართ
საკუთარი
დამოკიდებულების, .ასევე - წაკითხული
ტექსტით
აღძრულ
ემოციებს,
განცდებს გამოხატვას. დაასახელებს ნაწარმოების გმირების
მოქმედების
მოტივს
(რატომ
მოიქცა
ასე)
და
შეაფასებს
მათს
საქციელს;
მოსწავლე შეძლებს ნამუშევრების
შექმნას შთაბეჭდილებებისა
და
წარმოსახვის
მეშვეობით.
შექმნის
სიუჟეტებს თავისუფალ თემაზე საკუთარი
ფანტაზიით;
მოსწავლე
შეძლებს მიმართოს
გამოხატვის
სხვადასხვა
ფორმას
გარკვეული
განწყობილების
გადმოსაცემად.
სხეულის მოძრაობით გადმოსცეს
მუსიკით
გამოწვეულ
ემოცია.
. მოსწავლე
შეძლებს სოციალური,
ეთიკური,
გარემოს
დაცვასთან
და
ადამიანურ
ფაქტორთან
დაკავშირებული
პრობლემების
გაცნობიერებას.
გამოიყენებს
სახატავ
და
ტექსტურ
რედაქტორებს
მასწავლებლის
მიერ
ჩატარებული
სასწავლო
აქტივობისას;
მოსწავლეები
შეძლებენ ერთმანეთი მიიღონ ისეთებად, როგორებიც არიან .პატივისცემით
მოეპყრონ
ერთმანეთის შეხედულებებს .
|
|||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
რა გსმენიათ
ადამიანის
გრძნობებისა
და
ემოციების
შესახებ?
|
||
თემატური კითხვები
|
რომელი გრძნობები ჭარბობს
თქვენში?
რომელია
დადებითი,
რომელი-უარყოფითი?
|
||
შინაარსობრივი კითხვები
|
რას აბარია გრძნობა-ემოციების
გასაღები?
რა
ემართება
‘’სულის ჩიტს’’, როცა ჩვენ რომელიმე
გრძნობა-ემოციას
გამოვხატავთ?
|
||
შეფასების გეგმა
|
|||
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის მსვლელობისას
|
პროექტის განსახორციელებლად
ოქტომბრის თვეში გავწევრიანდით მედიათეკის ვარკეთილის ფილიალში. შერჩეული
თემების მიხედვით წინასწარ დავგეგმე აქტივობები. მშობლებისა და ბავშვების
ჩართულობით დავამზადეთ საჭირო რესურსები,რაც ხელს უწყობდა მათ თანამშრომლობასა
და სოციალური უნარების განვითარებას. პროექტის მსვლელობისას ყველა ბავშვი და
მშობელი აქტიურად იყო ჩართული .
|
შეფასების რუბრიკები.
პრეზენტაციის შაბლონი.
|
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||
პროექტის დასაწყისში
მოსწავლეებს ვავსებინებ ვმვ სქემებსა (პირველ ორ გრაფას) და ასოციაციურ რუკებს,
რათა განვსაზღვრო მათი წინარე ცოდნა და მოლოდინები. ვმუშაობთ ჯგუფურად და
ვახდენთ პრეზენტაციებს. ბოლოს ვახდენთ საბოლოო პრეზენტაციას და ვავსებთ ვმვ
სქემის მესამე ნაწილს, ვწერთ ესეს.
|
|||
სხვა საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
მოსწავლეს შეუძლია POWER POIT-ში ინფორმაციის მოძიება, WORD-ში მუშაობა,
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
მოსწავლეებზე
დაკვირვებით მივხვდი, რომ ბავშვებს უჭირთ ემოციების მართვა, განსაკუთრებით-
უარყოფითის, ამიტომაც გაჩნდა სურვილი ამ პროექტის განხორციელების. ბავშვებს
დავურიგე ვმვ სქემები და ვთხოვე შეევსოთ.
შემდეგ განვიხილეთ აქტივობა, ვისაუბრეთ და შევავსეთ ასოციაციური
რუკები „მე“. ვისაც სურვილი ჰქონდა
ისაუბრა საკუთარი გრძნობებისა და ემოციების შესახებ. შემდეგ ეტაპზე ბავშვები
თვითონ ირჩევდნენ მომდევნო შეხვრდრის თემას. მე ვუმზადებდი მასალას და ჯგუფებში
ხდებოდა ამ მასალის განხილვა-დამუშავება. მოცემული რამოდენიმე მელოდიიდან და
ფეროდან ვარჩევდით ამ გრძნობა-ემოციისათვის შესაფერს და ვსაუბრობდით. შეიძლება
აერჩიათ ორი ან სამიც. (ვახდენდით შუალედურ მინი პრეზენტაციებს.) ასე მოვიცავით
თითქმის ყველა გრძნობა-ემოცია, შეძლებისდაგვარად გამოვავლინეთ და დავიწყეთ
ბრძოლა უარყოფითი ემოციების დასაძლევად, ბევრ შემთხვევაში აღმოვჩნდით ფობიების
წინაშე. ბოლოს შევაჯამეთ განვლილი სამუშაო, მოვახდინეთ პრეზენტაციები და
შევავსეთ ვმვ სქემის ბოლო გრაფა, დავწერეთ ესე. საბოლოო პრეზენტაციები
ბავშვებმა, ჩემი დახმარებით, მოახდინეს POWER POIT-ში . აღსანიშნავია ისიც, რომ ხშირ შემთხვევაში დიდი იყო
მშობელთა ჩართულობა.
|
|||
დიფერენცირებული სწავლება
|
|||
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
მივცემ მისთვის საინტერესო
დავალებას. წინასწარ მოძიებულ სურათებსა და გრძნობა- ემოციებს დავაკავშირებინებ
ერთმანეთთან.
|
||
არაქართულენოვანი მოსწავლეები (მოსწავლეები,
რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
ინფორმაციას
მოვაძიებინებ მშობლიურ ენაზე და თანატოლის ან უფროსის დახმარებით შევასრულებინებ თარგმანს.
|
||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
მივცემ მიმართულებას,
შევაქმნევინებ ბლოგს და ნამუშევრებს განვათავსებინებ ბლოგზე.
|
||
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული
უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
|
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
|
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა ----------
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
|
ელ. ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო
რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
|
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
|
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა
----------
|
|
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
||
ბეჭდური მასალები
|
ნილა კაპორი-სეპნულოვიჩის „როგორ
დავეხმაროთ მძიმე მდგომარეობაში მყოფ ბავშვებს,“ გ. მერაბიშვილის ‘’ბავშვთა
ფსიქოპროფილაქტიკა,’’ მხატვრული ლიტერატურა.
|
||
ინვენტარი/მასალები
|
ბუკები, თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები, ფაილები, წებო, მაკრატელი,
ფერადი ფურცლები.
|
||
ინტერნეტრესურსები
|
|
||
სხვა რესურსები
|
ვიზიტები მედიათეკაში, მშობლებთან ერთად.
|
[1] წყარო: პარტნიორობა 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევებისთვის www.21stcenturyskills.org. მასალის გამოყენების
უფლება მიღებულია.
რეფლექსია
ჩემს სადამრიგებლო კლასში განვახორციელე სოციალური
პროექტი,, სულის ჩიტი“,რომელიც მიმდინარეობდა შვიდი თვის განმავლობაში. პროექტი დავგეგმე
მოსწავლეთა საჭიროებიდან გამომდინარე,რათა
ესწავლათ გრძნობებისა და ემოციების მართვა.
დასახულ მიზნებს
მივაღწიე ნაწილობროვ,რადგან ამ მიზნების სრულად მიღწევა დროის ამ მონაკვეთში შეუძლებელია.
ყველა აქტივობა
წარიმართა გეგმის შესაბამისად,რაც გამოჩნდა პრეზენტაციების დროს.
ყველაზე წარატებულად
შეიძლება ჩაითვალოს ის,რომ ბავშვები აღარ მალავდნენ საკუთარ უარყოფით ემოციებს და ცდილობდნენ
მათ მართვასა და გამოსწორებას .
პროექტის თითოეული
მონაწილე გახდა მეტად კომუნიკაბელური. მათ გაიაზრეს ,რომ ყველანი სხვადასხვანაირები
ვართ და ერთმანეთი უნდა მივიღოთ ასეთებათ. არ უნდა ვეცადოთ ერთმანეთის შეცვლას.
პროექტის მსვლელობისას
მოხდა აქტივობების მოდიფიცირება,რაც გამოწვეული იყო შექმნილი სიტუაციით, თუმცა აღნიშნულს
ხელი არ შეუშლია მიზნის მიღწევაში.
მომავალში მსგავსი
პროექტის განხორციელებისას გავითვალისწინებ ამ პროექტზე მუშაობის დადებით და უარყოფით
მხარეებს .
No comments:
Post a Comment